Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh opatření v síti NN pro implementaci obnovitelných zdrojů a elektromobility dle scénářů NAP SG
Vojtěch, Jan ; Kučera, Michal (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
V práci je proveden rozbor legislativních a strategických dokumentů Evropské unie a České republiky, které nastavují cíle v oblasti klimatu a energetiky do roku 2030, popřípadě 2040. Samostatné kapitola je věnována národním akčním plánům, z nichž nejdůležitější je Národní akční plán pro chytré sítě stanovující přesné požadavky na budoucí rozvoj sítí. Pro obec Násedlovice je popsána distribuční síť v obci a zjednodušujících předpokladů k provedení výpočtu. Také jsou představeny scénáře použité pro výpočet distribuční včetně jejich výsledků. Případné nalezené nedostatky v distribuční síti jsou okomentovány a jsou k nim navržena řešení a zopakovány výpočty k ověření vhodnosti řešení. Výsledky jsou shrnuty v samostatné kapitole, grafické výstupy jsou umístěny v přílohách.
Vyhodnocení stávající infrastruktury DS k potenciálnímu rozvoji nabíjecích stanic ve vybrané oblasti
Hýsek, David ; Krátký,, Milan (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vyhodnocením infrastruktury nabíjecích stanic a rozvoje rychlonabíjecích stanic. V první části práce jsou popsány základní režimy nabíjení a parametry vybraných nabíječek. V druhé části práce je uveden přehled bateriových elektromobilů a proces pomalého a rychlého nabíjení. Dále se práce dotýká elektromobilové politiky v Evropě, zejména ve třech vybraných státech: Norské království, Spolková republika Německo a Česká republika. V poslední části práce byly sestaveny tři scénáře rozvoje elektromobility ve vybrané lokalitě v Brně a následně bylo ověřeno zatížení těchto scénářů na síť v programu Daisy Bizon projektant.
Infrastruktura pro elektromobilitu
Smutková, Karolína ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou nabíjení elektromobilů, do níž spadá množství dílčích otázek. Poskytuje přehled o současných technických řešeních nabíjecích stanic, konektorů, komunikace vozidlo – nabíječka v průběhu nabíjení a s tím související finanční náročnosti nabíjení. Přitom zohledňuje potřebu velkých množství elektrické energie z majoritně obnovitelných zdrojů, což v této práci reflektují bateriová uložiště. Posledním bodem je porovnání současných elektrovozidel zejména dle kapacity baterie, ceny a dojezdu. Celá práce je primárně vztažena na území České republiky.
Integrace nabíjecí stanice do energetického systému rodinného domu s FVE
Liška, Martin ; Langerová, Petra (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá integrací nabíjecí stanice do energetického systému rodinného domu s fotovoltaickým systémem. Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Účelem teoretické části bylo provézt výzkum o současných možnostech nabíjecích stanic a jejich integrací do domácnosti. V praktické části byly vytvořeny návrhy funkcí pro integraci nabíjecí stanice do chytré domácnosti a bylo provedeno testování vybrané nabíjecí stanice.
Návrh mobilního robotu s uživatelským rozhraním využívajícím rozšířenou realitu
Adámek, Roman ; Věchet, Stanislav (oponent) ; Bastl, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a konstrukcí čtyřkolového mobilního robotu určeného pro interaktivní exponát a výukové účely. Tento robot disponuje možností bezdrátového přenosu obrazu a manipulací s objekty. Dále je v práci řešena realizace nabíjecí stanice robotu a uživatelské rozhraní sloužící k jeho ovládání, které obsahuje prvky rozšířené reality a minihry.
Infrastruktura pro elektrické autobusy
Adamec, Matěj ; Rekem, Jakub (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zkoumání problematiky nabíjecí infrastruktury elektrických autobusů z pohledu dynamicky nabíjených autobusů, trolejbusů, staticky nabíjených bateriových elektrických autobusů a jejich kombinace ve formě parciálních autobusů. U trolejbusové infrastruktury je popsán způsob napájení trolejové trakce, vlastnosti trolejového drátu a není opomenut provoz parciálních autobusů. Pro nabíjecí infrastrukturu bateriových autobusů je provedeno detailní zhodnocení způsobů připojení k nabíjecí stanici, režimů nabíjení a přehled nabízených řešení nabíjení od vybraných společností. Nemalá pozornost je věnována možnostem standardizace a automatizace připojení k nabíjecím stanicím. V závěrečné kapitole je proveden orientační výpočet optimální kapacity bateriového úložiště pro ujetí vybrané linky a následné zhodnocení řešení nabíjení obsluhujících elektrobusů na této lince.
Zhodnocení současného stavu rozvoje elektromobility osobních vozidel
Tesař, Marek
Předložená bakalářská práce je zaměřena na elektromobily, které jsou stále častěji využívány jako způsob pozemní dopravy. V první části práce je poukazováno na data růstu počtu registrací elektromobilů v České republice, Evropě a ve světě. Dále je prezentována problematika o používaném způsobu pohonu, způsobu nabíjení, výroby akumulátorů a je navazováno na expertní výzkum v oblasti recyklace. Přínosem této práce je ucelený přehled o elektromobilitě dnešní doby, která je stále v rané fázi a její největší slabinou jsou akumulátory. K udržitelnému modelu je také zapotřebí elektřina z obnovitelných zdrojů.
Elektromobilita a energetika
Pospíšil, David ; Milčák, Pavel (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá elektromobilitou v České republice a analyzuje její dopady na rozvodnou síť, elektroenergetiku a možnosti nabíjení elektromobilů. V úvodní části byly popsány různé způsoby nabíjení elektrických vozidel a předpokládaná budoucí potřeba nabíjecích stanic. Následně byly zkoumány dopady elektromobility na rozvodnou síť a elektroenergetiku, které ukázaly zvýšenou zátěž vlivem elektromobility a nutnost úprav infrastruktury. V závěru každé kapitoly byly shrnuty výsledky a navržena možná řešení problémů vznikající v souvislosti s rozvojem elektromobility.
Řešení nabíjení elektromobilů v bytových komplexech
Machajdík, Marek ; Poulíček, Matěj (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V práci jsou roztříděny veřejné nabíjecí stanice, je uveden jejich popis a jsou doplněny informace o kompatibilitě nabíjecích stanic se současnými elektromobily. Jsou shrnuty informace o individuálním nabíjení elektromobilů pomocí wallboxů a jsou uvedeny jejich charakteristické vlastnosti a výkonové limity. Nemalá pozornost je věnována technologii V2B a možnostem řešení nabíjení elektromobilů v bytových domech s více bytovými jednotkami a s vlastním parkovacím stáním. Součástí práce bude i soubor sloužící pro výpočet vhodného řešení nabíjení elektromobilů v bytovém domě. Závěrečná část práce je věnována řešení nabíjení elektromobilů pro konkrétní bytový dům za využití vytvořeného výpočtového souboru.
Vyhodnocení možnosti úpravy vybrané části sítě veřejného osvětlení pro nabíjení EV
Hýsek, David ; Vrána, Michal (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konceptem smart cities v rámci motivace pro využití synergie sítě veřejného osvětlení a nabíjecích bodů. Práce poskytuje přehled projektů z České republiky i zahraničí se zaměřením na úpravy sítě městského veřejného osvětlení pro nabíjení elektrických vozidel. Jsou zde rozebrány různé varianty instalací nabíjecích stanic a jejich řízení. Dalším důležitým tématem je výběr vhodné lokality pro umístění nabíjecích stanic a koncept synergického propojení těchto stanic s existující sítí veřejného osvětlení. V rámci práce jsou navrženy scénáře využití stávající sítě veřejného osvětlení pro nabíjení elektrických vozidel a scénáře pro přivedení paralelního kabelu k této síti ve vybraných brněnských lokalitách. Cílem je optimalizovat efektivitu a výkon sítě veřejného osvětlení a současně poskytnout dobíjecí infrastrukturu pro elektrická vozidla. Výsledky diplomové práce představují cenný přínos pro urbanistické plánování a rozvoj smart cities, které se zaměřují na udržitelnou a ekologicky šetrnou mobilitu. Synergie mezi sítí veřejného osvětlení a nabíjecími body představuje potenciál pro efektivní využití infrastruktury ve městském prostředí a zároveň přispívá k snižování emisí skleníkových plynů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.